İçeriğe geç
Ana Sayfa » Seven Kıskanır

Seven Kıskanır

    Seven Kıskanır

    Erkekler kıskanç olmamalı mıdır? Seven kıskanır mı? Kıskançlığı bastırmalı mıyız? Öncelikle şunu söylemeliyim ki kıskançlık bir erkeğin “en önemli” silahlarından biridir ve ilişkinin geleceğini anlamak için bir yöntem olmalıdır. Podcastini de şurada yapmıştık.

    Kıskançlık evrimsel bir dürtüdür.

    Evo-Psik 101: “Kıskançlık insanlığın ilk tarihinden itibaren erkeklerin yoğun yaşadığı bir savunma mekanizmasıdır” Çünkü kıskanç olmayan erkek kendi genetiğini aktaramaz. Kadının birinden hamile kalması; sizin kaynaklarınız boşa gitmesi demektir ve başkasının çocuğuna baktığınızı bilmezsiniz. Bu yüzden erkekler “mate-guarding” olayında daha saplantılıdırlar ve “kıskançlık davranışı değil, duygusu gereklidir.” Örneğin kadınlarda erkeğin cinselliğinden çok diğer kadınlara duygusal yatırımı kıskanılır. Altta ayrıntılı bahsedeceğiz.

    Düz dünyacılar şöyle diyebilir :”yahu günümüze dna testi var, böyle evrimsel dürtü mü kalır!^%+!”

    Evet kalır ve kalmalıdır. Şöyle ki:

    • Evli değilseniz kadının rızası olmadan dna testi yaptıramazsınız, suçtur. Zorlarsanız güvenmeyen, zorba erkek olursunuz.
    • ABD’nin bazı eyaletlerinde çocuk sizden olmasa bile eğer mahkeme uzar da dna testi gecikirse sizden olmasa bile nafaka ödersiniz.
    • Günümüzde bile erkekler %10-%30 değişen oranlarda bir başkasının çocuğuna bilmeden babalık yapmaktadır. Bu erkekler dna testini bilmiyor muydu?
    • 2 tarafı boklu değnektir. Kadınlar manipülatiftir ve kırılgandır da. Erkek de bunu bilir, sevgilisini kırmaktan korkarak dna testi teklifini yapamaz. Çünkü haksızsa kaybettiği daha büyük bir şey olacaktır.

    Demek ki günümüzde de kıskançlık erkek için hala bir parametredir ve pragmatiktir de. Çünkü “doğru kıskanmayı” öğrenen erkek genellikle dürtülerinde haklı çıkar ve ilişki yatırımı yapılmayacak kadını baştan eler. Bunu sevgilinin geçmişi yazısında anlatmıştık.

    Ayrılmanıza rağmen neden o kadını başkasıyla düşünemiyorsunuz?

    Örneğin neden ayrıldıktan sonra bile o kadının biriyle yatıyor olması size rahatsızlık veriyor? Kaç kadının ayrıldıktan sonra bundan rahatsız olduğunu gördünüz?  Erkeğe veriyor çünkü evrimsel olarak genlerinizde kayıtlı olan bilgi: “Zor bulduğun kadından bir başkası üreyecek, genetiğim aktarılmayacak” düşüncesi, bir diğeri ise derinlerdeki odipus kompleksiyle bağlantılı olarak “ilk aşık olduğunuz, size yoğun ilgiyi veren, aynalama dönemine girmeden önce uzantınız zannettiğiniz kişi olan annenizin yerine koyduğunuz kadını kaybetmek.

    Kadınlarda Kıskançlık

    Kadının evrimsel olarak en korktuğu şey erkeğin duygusal yatırımını değiştirmesidir(başka kadınla duygusal olarak ilgilenmesidir). Bu ilginçtir ama hipergami denkleminde beta öderin daha aktif olduğu uzun süreli ilişki paternidir. Kadınlar, arzu duydukları erkeklerde kendilerine ayrılmış kaynakları(sevgi, şefkat, güven) kaybetmeyi erkeklere göre daha az severler. Bu yüzden fiziksel aldatmaları hoş görebilirken, duygusal aldatmaları hoş görmez. Örneğin TLC’de Infidelity diye bir program vardı zamanında. Aldatma hikayeleri anlatılırdı. Fiks bir şey vardı. Erkek aldatıldıkları zaman asla affetmiyorlar, kadınlarsa fiziksel bir aldatma varsa geri dönebiliyordu.

    Onlar için de cinsellik kıskanma sebebidir ama erkeğin hissettiğinin yanında seviyesi düşüktür. Çünkü çocuğun kendinden olduğunu bilir. Bunu daha farklı bir örnekle anlatmaya çalışayım:

    Çoğu erkekte şu vardır: “O yanımda olsun, kimseyle sevişmesin, ona bakayım yeter” romantizmi. Başkasıyla olmadıktan sonra beni sevmese de olur diye düşünürler. Mesela Eşkiya filmini düşünün. Yetmedi mi? 13 YY. Courtly Love kavramı da tam olarak böyleydi. Lordlar bir kadınla birlikte olur, emrindeki askerlerin motive olması için karısına yazmasına izin verirdi ama asla cinsel ilişki olmazdı.

    Erkek de kadının bir başka erkekle duygusal hareketini kıskanır ama ilk sorusu şu olur: “Onunla seviştin mi?” Kadın hayır derse, “ohh” der. Aynı durumda kadına “sevişmediğim” deseniz; bir de sevişseydin!!+%’^!! Cevabını alırsınız. Size onunla zaman geçirdiğiniz için kızgındır.

    Erkeklerin İlişki İçindeki Kıskançlığı

    Kadınlar kıskanılmayı sever ama dengesi önemlidir. Hiç kıskanmazsanız sevilmediklerini düşünürler, çok kıskanırsanız reaktif doğaları sebebiyle kısıtlandıklarını hissederler ve size baş kaldırırlar. Örneğin şunu çok duydum: “Sen ne biçim adamsın, neden kıskanmıyorsun beni?” Özetle haketmeyen kadınları kıskanmaya da gerek yoktur. Bunu da filtreleyebilmelisiniz.

    Evrimsel dürtünüzü yok saymak tehlikelidir. Yani “ben kıskanmayacağım! Güçlü erkekler kıskanmaz!” gibi bir duruma girmeniz çoğu tehlikeyi kaçırmanıza neden olur. Mesele bu dürtüyü kontrol etmektir. Dürtüyü kontrol edememeniz akılcı bir erkek olmadığınızı ve duygularınızla hareket ettiğini gösterir. Duygularıyla hareket kadın işidir. Daha önemlisi dürtüsel davranmak yüksek testosteron sebebiyle agresifliğin aktif hale geçmesine, bu da limbik sistemin(hayvani kontrolsüz beynin) devreye girerek yapmayacağınız hareketlere neden olur. Ondan sonra bir de “bak gerçek yüzün buymuş!” suçlamasına maruz kalırsınız.

    Eğer kıskançlık sizi kontrol ederse; kadın da kıskançlıkla sizi kontrol eder ve güçsüz olduğunuzu düşünür. Eğer siz kıskançlığı kontrol ederseniz, kadın yersiz yere onu kıskanmadığınızı anlayarak kullanmayı denemez. Bunun yararını da en çok da kavga ettiğinizde yaşarsınız. Aşırı kıskanç bir erkeği bekleyen son: kadının kıskandığınız her şeyi size misilleme olarak yaparak sizi daha da delirtmesidir.

    Kıskandığınızda ne yapmalısınız?

    Ne dedik? Kıskançlık bir duygu olmalıdır, tepkisel davranış şekli değil! Öncelikle size arzu duyan bir kadın siz uyarmadan rahatsız olacağınız davranışları değiştirir. Birilerini sosyal medyada tutuyorsa veya 7-24 Instagrama foto atıyorsa, telefonu gizliyorsa, kız gecelerine barlarda eğlenmeye gidiyorsa hala alternatife ihtiyacı var demektir, bu pozisyon sizden değerli demektir, size “gerçek arzu” duymuyordur.

    Size rahatsızlık veren bir durum varsa; rahatsız olduğunuzu tepki göstermeden belirtmeniz yeterli olmalıdır ve muhtemelen ya basit bir dırdırdır ya da rahatsız olduğunuzu fark etmediği bir şeydir ve hızlıca telafi etmeye çalışacaktır.

    İnatla devam ediyorsa, arzuyla, içten şekilde yapmak istiyor demektir, kaybetmeyi göze alamıyordur, işte bu sorundur. Yani ortada bir dırdır(shit test)yoktur, sen de kıskanıyorsundur. Neden? Çünkü ortada kıskanılacak bir şey vardır! Tada!

    Birlikte yaşıyorsunuz ve size rağmen “kız gecesi” yaptı 1 gün de gelmedi veya telefonu size göstermedi gizledi diyelim tabii ki bebeğim sen eşit bir ilişkide özgür kadınsın, kendi alanın var diyerek anahtarları istemeli ya da daha güzeli döndüğünde kilitleri değişmiş bulacak şekilde ayrılmalısınız. Sınırlarınızı aşan kadını hayatınızdan çıkartırsınız. Israr yok, telafi yok, zorlama yok, tehdit hiç yok!

    Neden tehdit ya da ısrar yok?

    Soru şu olmalı: “ben neden onun yapmak istediği bir şeye engel koyan kişiyim?“ Evet değilsin! Olmamalısın. Çünkü kadınlar alfalar için kuralları yıkarken, betalar için kurallar koyar. Kontrol etmeye çalışmanız kural koyulan beta tarafında olduğunuzu ve kadının doğal çekimle yanınızda olmadığını gösterir.

    Belki net bir şey olmayabilir ama gereğinden fazla dürtü hissediyorsanız, gerçekten sorun olabilir. Buna bilinçaltı-farkındalığı deniliyor. Yani siz net bir gösterge olmasa da kişinin bir şeyleri sakladığını davranış ve mimiklerden içsel olarak anlıyorsunuz.

    Korku Oyunu

    Bu son aşamada kadınların empatik değil, sempatik olduklarını unutmamak gerekir. Sizi anlamaları için benzer duyguları yaşamalılar, yani siz de onu kıskandırın. Buna Rollo ilk kitabında “hayal gücünü canlandırmak” der ve “pasif-korku(dread) oyunu” olarak adlandırır. Yani kadını rekabetle kaygı içine sokmanız gerekir. Amacınız asla şart cümlesiyle(bunu yaparsan bunu yaparım) mesaj vermek olmamalıdır ki bu savunmasız olduğunuzu sinyaller.

    Yalnız “dread games” olayına girmeniz artık ilişkiyi kalp masajıyla ayakta tuttuğunuzu gösterir. Dramatik bir iyileşme olmuyorsa, o kadını terk etmeniz daha iyidir.

    Kıskançlıkla Sizi Suçlamaları Bir Manipülasyondur

    Kadınlar korunabilmek, sizi kolay aldatabilmek için “kıskanan erkek kendine güvensizdir” şeklinde manipülasyona başvurabilir.

    Temel içgüdüsel duygunuzu hissettiğiniz için asla suçluluk hissetmeyin. Kıskanmamak için kendinizi ketlemeniz maskülenliğinizi düşürür, hataları görmezden gelmenize sebep olur. Kıskançlığı yok saymak genetik aktarımınızı yok saymaktır.

    Son söz olarak: “kıskançlık bir içgüdüdür ve bunu kadını kontrol etmek için değil, ilişkinin geleceğini anlamak için kullanın.”

    Makeleyi oylamayı ve daha çok kişiye ulaşması için paylaşmayı ihmal etmeyin:

    4.8 50 votes
    Makaleyi puanlamayı unutmayın.

    İlişkiler Üstüne Maskülen Tespitler sitesinden daha fazla şey keşfedin

    Son gönderilerin e-postanıza gönderilmesi için abone olun.

    Subscribe
    Bildir
    guest

    74 Yorumlar
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Seyyahh
    Ziyaretçi
    Seyyahh
    2021-10-31 4:01 AM

    Merhaba. Kız arkadaşımla üç yıllık bir ilişkim bitti iki ay önce. Başta her şey güzeldi ancak son iki yıl içimde ona karşı acayip bir güvensizlik hissi vardı ve bu artmaya başladığında da çevresindeki insanlara çok dikkat etmeye ve kıskanmaya başladığımda bu durum onu rahatsız etti. Ben sana güven vermeyecek ne… Read more »

    Poseidon | SSC
    Ziyaretçi
    Poseidon | SSC
    2023-02-11 7:59 PM
    Reply to  Seyyahh

    aldatma değildir ama kadının size arzu duymadığını ve yeni birilerini aradığını gösterecektir. Aldatma değildir ama aldatılacağının bir sinyalidir.

    shredderKing
    Ziyaretçi
    shredderKing
    2021-12-26 11:01 PM

    8 aylık bi ilişki içindeyim, partnerimle aramız her konuda gayet iyi (cinsel,sohbet,iletişim) Fakat içinde bulunduğum ortamlar nedeni ile (barda rock gitaristiyim) karşı cins ile bi şekilde iletişimim oluyor ve bazen de isteyerek ilişkinin monotonluğu kırılsın diye korku oyunu yaratıyorum. Kız arkadaşım ciddi anlamda kıskanıyor ve korku oyunu olumlu yönde etkisini… Read more »

    shredderKing
    Ziyaretçi
    shredderKing
    2021-12-28 1:19 AM
    Reply to  Karanlikruya

    Aktif korku oyunundan kasıt nedir? Korku oyununu hangi sınırlarda tutmalıyım fiil olarak

    Officer
    Ziyaretçi
    Officer
    2022-05-15 9:42 AM

    Erasmusa giden sevgilimle ara vermek istemesi, ağır laflar söylemesi yüzündenbir ayrılık süreci yaşadım sonrasında bana her şekilde yüksek ilgi,sevgi gösterdiği ,pişman olduğu ve aldattığına inanmadığım için bir şans daha verme kararı verdim fakat kız arkadaşları ile gece kulübüne gitmesi ( bana bar demişti arkadaşının storysinden gördüm dans ettiğini), fazla alkol… Read more »

    Officer
    Ziyaretçi
    Officer
    2022-05-16 1:31 AM
    Reply to  Karanlikruya

    Haklısınız hocam Kız sürekli Almanya’ya yanına gelmem konusunda ısrar edip beni çok istediğini söylüyor. Beni bir şans vermeye bu ikna etti başkaları olsaydı beni orda istemezdi yaptıkları ortaya çıkmasın diye düşünüyorum. sizce de öyle değil mi? Ben de orda olanları, gerçekleri en iyi yerinde öğreneceğimi düşünüp  orda onla takılırım diye… Read more »

    Officer
    Ziyaretçi
    Officer
    2022-05-16 10:12 AM
    Reply to  Karanlikruya

    Kesinlikle olmaz haklısınız hocam. Çok fazla kırmızı alarm aldım ve bu hatalardan ne dediğimi bilmiyorum özür dilerim diyerek kaçamaz. Sadece anlayamadığım tek bir şey var. Bana bir kere istesem, bir şey gizlesem sana uyuyorum der o arada her şeyi yapardım haberin bile olmazdı ama ben sana her şeyi, nereye gittiğimi… Read more »

    Officer
    Ziyaretçi
    Officer
    2022-05-16 7:25 PM
    Reply to  Karanlikruya

    Mükemmel yazdınız

    Officer
    Ziyaretçi
    Officer
    2022-05-18 5:13 AM
    Reply to  Karanlikruya

    Bu cevabınızdan sadece 1 gün sonra gece bir yabancı çocukla ve demesine göre 1 tane kız arkadaşıyla gece beraber parkta takıldıklarını söyledi. Dediğinizin ne kadar doğru olduğunu kanıtlıyor hocam. Rahatsız olduğumu söyleyince dil öğrenmesi gerektiğini söyleyip sadece oturduklarını söyleyerek konuyu benim hatalarıma getirerek manipüle etmeye çalıştı. Yanında başka bir kız… Read more »

    oghuz
    Ziyaretçi
    oghuz
    2022-05-26 10:18 PM
    Reply to  Officer

    ne yaptın ayrıldın mı? ayrıldıysan tepkisini merak ettim

    daves
    Ziyaretçi
    daves
    2022-05-17 6:42 PM

    selam karanlık rüya birlikte olduğumuz kız arkadaşımızın giyim ve kuşamına karışmak özgüvensizlik belirtisi midir? ben geçmiş ilişkilerimde kız arkadaşlarımı kısıtladıkça hoşuna gittiklerini fark ettim.şımarıyorlardı fakat ekşide bugün böyle bir başlığa denk geldim.herkes özgüvensiz,3cm,korkak vs gibi ithamlarla baltalamış.kadınların bu kadar geniş,rahat bir erkekle beraber olmak isteyeceklerini sanmıyorum bu durumda ölçüt ne… Read more »

    bpcileryordubeni
    Ziyaretçi
    bpcileryordubeni
    2022-06-25 4:59 AM

    Karanlıkrüya, yeniden merhaba. Çöpçatan uygulamasından tanıştığım 6.5/10 kızla güzel bir buluşma geçirdik ve buluşma tamamen red pilled bir erkeğin isteyebileceği kıvamda giderek, onun evinde fuck close ile bitti. Buraya kadar her şey ideal, ancak; Sabah evden çıkmak için ikimiz de hazırlanırken hatun kişisi, durduk yere “açık ilişki yaşamaya ne dersin?”… Read more »

    bpcileryordubeni
    Ziyaretçi
    bpcileryordubeni
    2022-06-26 1:32 AM
    Reply to  Karanlikruya

    Kusura bakma, karakter sınırı olduğu için devamını yazamadım, asıl soru kısmı burada. Beklentimin aksine, kız kendisiyle iletişimimi tamamen koparmama rağmen uygulama üzerinden, telefondan yazarak ve arayarak evine davet etmeye devam etti, sorum şu; Kadın beni sağlayıcı bir erkek olarak gördüyse (evim, arabam veya çok param yok. Harçlık alan bir üniversite… Read more »

    74
    0
    Would love your thoughts, please commentx

    İlişkiler Üstüne Maskülen Tespitler sitesinden daha fazla şey keşfedin

    Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

    Okumaya devam et