İçeriğe geç
Ana Sayfa » Evlenmek Bir Başarı Mıdır?

Evlenmek Bir Başarı Mıdır?

    Evlenmek bir başarı olsaydı boşanma oranları bu kadar yüksek olmazdı ki ülkelere baktığımızda %20 ila %50 arasında değişmektedir (ref).

    Şunu unutmayın; evlilik genel olarak kadınlar için bir başarıdır çünkü her açıdan kendilerini garantiye alırlar ki bu yüzden başarısızlığa karşı toleransları düşüktür. Bu yüzden de boşanma davalarını açan taraftırlar.

    Erkekler içinse dezavantajları avantajlarını çoktan geçti. Özellikle seks diyenler çıkabilir ama günümüzde bu da bir parametre değil. Yeni çıkan soyadı kanunu ve erkeğin soyadını almama hakkı bile Türkiye’de erkeğin evlenmesini dezavantajını arttırdı. Eşit partnerlik dayatılırken, buna sahip erkekler uçurum kenarında olduklarını ve ufak bir sapmada terk edileceklerini maalesef bilmiyor. Benzer bir örneğini önceden konuşmuştuk.

    Şimdiki zamana ve geçmişe kısa kısa bakalım.

    Geçmişte durum neydi?

    Bir bölüm kadın evinden ayrılmak ve baskıdan kurtulmak için evlenirdi çünkü kadınların maddi gücü oldukça azdı, çalışma koşulları ve ihtimalleri de düşüktü. Onlar da evlenerek bir üst statüye geçmeye çalışırlardı. Yani evlenme kadın için seviye atlama yöntemiydi ki ailelerde bu nedenle statüsü iyi erkekleri kızlarına verirlerdi. Buna “geleneksel hipergami” de diyoruz. İşin arzu tarafı yok sayılırdı. Şunu düşünebilirsiniz: “acaba günümüzde bu bir parametre değil mi?” oraya da geleceğiz.

    Seks de tabii burada 2. derecede önemliydi ama bu daha çok erkeklerin ilgi alanına giriyordu çünkü toplumda seks özgürce yapılan bir şey değildi, hatta ayıplanırdı. Günümüzde mesela değerli erkekler için seks konu bile değildir. Bence her erkeğin bunu düşünmesi lazım.

    Günümüzde durum nedir?

    Kadınların da statü sahibi olmasıyla bu kurallar değişti. Seks de tek parametre değil ve arzuyu ön plana çıkartarak evlilik yapabiliyorlar. Sadece arzunun temeli de bildiğiniz gibi üreme üzerinedir. Sonuçta da kadınların düşük toleransı nedeniyle boşanmalarda artış yaşanmaktadır. Araştırmalara göre temel neden; ekonomik özgürlük, finansal nedenler ve duygusal boşluk? olarak gösterilmiş (ref).

    Evlilik oranları da düşmüş durumda çünkü çoğu kadın kendi ayarında erkeğe ulaşamamaya başladı. Eskiden erkek-kadın eğitim oranları arasında uçurum varken artık yok. Bu da tabii yüksek prestij evliliklerini çoğu kadın için anlamsızlaştırdı. Yani hipergaminin hala etkin bir parametre olduğunu anlıyoruz. Örneğin şu çalışmada milenyum çocuklarının(81-96 arası) daha gerçekçi oldukları için daha az boşandığı, evlilik oranlarınınsa %5.1’e düştüğü belirtilmiş. Şurada ise kadınların hataya daha az toleranslı olduğu belirtilmiş ki bu yüzden davaların %75’i kadınlar tarafından açılıyor. Bunların içinde boşanmadan ayrı yaşayan da büyük bir kitle mevcut olduğu rapor edilmiş.

    Hipergami bitiyor mu?

    Geçenlerde ekşi’de böyle bir iddia da okudum. Garip şekilde kadınların eğitim aldıkça kendi statülerinde erkekleri seçmesi ve bu farkın kapanmasını böyle yorumlamışlar. Oysaki alakası yok. Evliliklerin azalması ve kadınların “sadece” yakın ve üst statü seçmesi hipergamiyi doğrular. Kaldı ki sen beyaz yakasın %20 içinde 30 yaşında bir kadınsın diyelim. Bu durumda üstteki dilim sayısı azalır ve sıkışır. %5lik dilimle aranda ise üstel fark mevcuttur. Üst seviyedekiler tek biriyle değil, 20 yaşında birçok kadınla ilgilenir. Haliyle en iyi ihtimal %15’i elde edersin ve bu da evlilik oranını düşürür.

    Çalışmalar da bunu göstermiş. Kadın-erkek eşitliğinin yüksek olduğu batı ülkelerinde yapılan çalışmalarda evliliklerin çok yakın statülerde gerçekleştiği, farkın azaldığı görülmüş [ref]. Bu çalışma aynı zamanda kadınların alt statüde erkek tercih etmediğini de ispatlar. Yani birçok kadın evliliği hala prestij (kendine yakışan erkek) olarak da görüyor. Çalışmada fiziksel özelliklere hiç değinilmemiş ki evliliklerin azalma nedenlerinden biri de kadınların statü yanında fiziksel niteliklere de dikkat etmesidir. Yani David Buss’ın bahsettiği gibi toplamda her açıdan değerli yüksek puanlı erkekleri tercih etmesi diyebiliriz (ref).

    Günümüzde boşanma/evlilik oranları ve tek ebeveyn sayısı yıllara göre artmış durumda (ref). kadınlar kendi seviyelerine altına çekilmediği gibi tam tersi kadının statüsü arttıkça boşanma oranları daha da artıyor. Geçmişte Ekşi’de bunları anlattık ama erkek bakış açısından incelemiştik:
    (bkz: erkeklerin artık ciddi ilişki düşünmemesi)

    Günümüzdeki kadınların avantajı ne peki?

    1. Çocuk sahibi olmak. Bu zayıflasa ve kadınlar tek anne olmaya özendirilse de birçok toplumda hala en önemli nedenlerin başında geliyor. Bir çeşit biyolojik neden diyebiliriz
    2. Kadınlar için evliliğin bir çeşit sigorta olmasıdır. Dünyada neredeyse birçok batı toplumunda evlilik erkekler için dezavantajlıdır. Yani hem mevcut mal varlığınızın yarısı, hem nafaka hem de çocuğun velayetinin sizden %90 alınma ihtimali varken bir kadınla evlenmek için gerçekten özel birini bulmuş olmanız gerekir. Kadın bu yüzden evlendiğinde güvence de kavuşur ve boşandığında başka erkeklerle birlikte olurken sizin paranızı yiyebilme lüksüne sahiptir. Maalesef günümüzde erkeklerin otoritesi azaltılırken, sorumlulukları aynı kalmış durumdadır. Yani duygusal güçsüzlük yapmanız, finansal düşüşler ve vb durumlarda üstteki referansta da verdiğimiz gibi kadının toleransı yoktur.
    4.3 23 votes
    Makaleyi puanlamayı unutmayın.

    İlişkiler Üstüne Maskülen Tespitler sitesinden daha fazla şey keşfedin

    Son gönderilerin e-postanıza gönderilmesi için abone olun.

    Subscribe
    Bildir
    guest

    46 Yorumlar
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Emre
    Ziyaretçi
    Emre
    2023-05-03 1:49 AM

    Biz boku yemişiz desenize hocam,aç abi 2.birayı canım sıkıldı…

    kaptannazar
    Ziyaretçi
    kaptannazar
    2023-05-04 10:42 AM

    Güneydoğu bölgesinden yaşayan ve o yörenin kültürüyle yaşayan bir ailede büyüdüm. Bizde ki evlilikler batıya göre biraz daha erkeğin otoriter olduğu bir konumda Örneğin kadınlar ev işlerini, çocuk büyütmeyi, kocası işten eve geldi mi yemeğini yapar bu tür feminen şeyler tabiki genel konuşuyorum bizde de bozulan ilişkiler var. Şimdi soracağım… Read more »

    Kaptannazar
    Ziyaretçi
    Kaptannazar
    2023-05-04 4:25 PM
    Reply to  Karanlikruya

    Nasıl problemler var sizce?

    Kaptannazar
    Ziyaretçi
    Kaptannazar
    2023-05-04 4:58 PM
    Reply to  Karanlikruya

    Hocam mesela kız arkadaşımın tiktok hesabı var ve herkese açık bir hesap çok olmasada arada kendi fotoğraflarınıda paylaşıyor ve bende tiktok hesabını kapatmasını istedim
    Aynı kültürde büyüdüğüm için baskıcı bir sistem mi uygulamış oluyorum? Yani kız arkadaşının bu tür sosyal medya hesaplarını kapatılmasını istemek?

    Tümer
    Ziyaretçi
    Tümer
    2023-05-04 6:28 PM

    Sevgilim eşim olmak ve benden çocuk istiyor kendisi 20li yaşların başında bir kadın bense otuza epey yakınım. Kadınla seks hayatımıza kadar dolu dolu yaşıyoruz kendi ağzı ile seninleyken kadın olduğumu hissediyorum diyen biri. İlk seks yaptığı herif benim daha önce sadece 2 kişi ile sevişmiş, zaten yatakta bu hamlığı hissediliyor… Read more »

    Tümer
    Ziyaretçi
    Tümer
    2023-05-04 8:38 PM
    Reply to  Karanlikruya

    Üstad Hatun 23 yaşında ve gözümün içine bakan bir kadın kadının ilgisi ve ilişkiye yatırımı başarılı hakkını vereyim. Tabi evlilik için erken ki ilişki 4 aylık ben kadına da dedim senin gibi hatunla evlenmeyi bende isterim(ilişki materyali güzel kadının mutfağı bile sahipleniyor feminizm etkisinde olmayan tiplerden) ama acele ile olmaz… Read more »

    Maskülen içselliği ile bütünleşmiş bir insan (kadı
    Ziyaretçi
    Maskülen içselliği ile bütünleşmiş bir insan (kadı
    2023-05-05 7:27 PM
    Reply to  Tümer

    Çalışıyor mu kardeşim gayesi hayat amacı varmı yoksa senin o “kadın “için tek önemli gördüğün dişiliği sana sağladığı mutfakta iyi bir aşçı olması sex yapabilmesi ve güzelliği midir…kadının kendine ait feminizm fikirleri dışında çalışma iş hayatına atılma kendi içsel potansiyelini fayda yarar ve iş yani para kazanma şeklinde keşif edip… Read more »

    Tümer
    Ziyaretçi
    Tümer
    2023-05-05 10:42 PM

    Hiç mi hiç anlamadım kastını. Kadın çalışıyor ise seni uzun süreli ilişki için istemez mi demek istedin yoksa kadının bir gayesi çalışma arzusu yoksa uzun süreli ilişki olmaz mı ?

    Poseidon
    Ziyaretçi
    Poseidon
    2023-07-21 11:20 AM
    Reply to  Tümer

    boşver onu feministlerden para alan bir paralı asker sadece. Gelip rastgele yazılara yazıyı okumadan yorum yapıp redpill’e hakaret ediyor.

    Thomas Angelo
    Ziyaretçi
    Thomas Angelo
    2023-05-06 12:30 PM
    Reply to  Tümer

    Sevgilisi varken başka erkekler ile flört etmesi ve bunu utanıp sıkılmadan rahat konuşması normal değil bence

    Tümer
    Ziyaretçi
    Tümer
    2023-05-06 3:38 PM
    Reply to  Thomas Angelo

    Utanıp sıkılmadı dersem Allah çarpar. Kadın benim muhabbet ederken ısrarlı ve çok pat pat sorularım ve dominant olmam sonucu bu bilgileri bana utana sıkıla anlattı dürüstçe. Anlatana kadar göbeği çatladı yani. Sonrası derbeder oldu tüm gün bildiğin arabeske bağladı, hatta sanarsın ben değil o böyle şeyleri öğrendi de derde girdi… Read more »

    Terk eden
    Ziyaretçi
    Terk eden
    2023-05-06 6:09 PM
    Reply to  Thomas Angelo

    thomasa katılıyorum. daha önce birisiyle yatmasa bile sevişmiş olması da problem ve düzgün bir ilişki olsaydı seviştiği ilk adamla devam ederdi hadi itin teki diyelim 2.? ve tiktokta fotoğraflar paylaşması hala cinsel piyasada aktif olduğunu gösterir ve daha önce sevgilisi varken flört etmesi de cinsel piyasadan çekilmek istemediğini gösterir benim… Read more »

    Poseidon
    Ziyaretçi
    Poseidon
    2023-07-21 11:25 AM
    Reply to  Terk eden

    katılmıyorum. tamamen siyah beyaz düşünceyle bakıyorsunuz. Kadın gayet yeşil bayraklı bir kadın. En azından yeşil bayraklı olmasa bile ortada kırmızı bayrak yok. Ortada hiçbir sorun da yok. Daha önce birisiyle sevişmiş olması problem değil. Tümerin dediği gibi kadın ciddi ilişki yaşamıyorken başkalarıyla konuşuyormuş. Ciddi ilişki düşünmeyen her kadın başkalarıyla konuşarak… Read more »

    Svetlana
    Ziyaretçi
    Svetlana
    2023-05-10 1:33 AM

    Merhaba, bir ay önce sosyal medyadan bir erkekle tanıştım ve iki hafta boyunca sadece mesajlaştık. Buluştuğumuzda tavırları ve konuşma tarzı feminendi hatta biseksüel vs. mi acaba diye düşündüm. Şuan iki haftadan beri dört kez buluştuk, 5-6 saati birlikte geçiriyoruz. Ben 23üm o ise 30 yaşında, akıllı ve zeki bir erkek,… Read more »

    Svetlana
    Ziyaretçi
    Svetlana
    2023-05-10 6:10 PM
    Reply to  Karanlikruya

    Konuşma tarzı ve mimiklerinin değişeceğini düşünmüyorum.
    Onu sık sık gözlemliyorum ve maskülen özelliklerini arayarak arzumu arttırmaya çalışıyorum. Ama konuşma tarzı hep bir engel gibi işte

    Svetlana
    Ziyaretçi
    Svetlana
    2023-05-10 6:15 PM
    Reply to  Karanlikruya

    Bu kadar değerli bir erkeği konuşma tarzı yüzünden bırakıp pişman olma ihtimalim de var

    Poseidon
    Ziyaretçi
    Poseidon
    2023-07-21 11:29 AM
    Reply to  Svetlana

    inan bana şuan adama karşı bir arzun yok ve ilişki başladıktan sonra hiç olmayacak ve ilişkiye başladığın için pişman olacaksın.

    Srkan
    Ziyaretçi
    Srkan
    2023-05-10 11:19 PM

    Merhaba Hocam, 4 aylık bir ilişkim var. Feminen davranışlar sergileyen, sözümden çıkmayan ona göre yaşayan bir kız sosyal medyasını kapattı ve numarasını değiştirebileceğini söylüyor. Fakat öncesinde 4 kişiyle birlikteliği olduğunu öğrendim. Ben 25 yaşındayım o 23 olacak. İlk birlikteliği de 14 yaşında oluyor. Beni tanıdığı zamanlarda da söylemedi ben 4… Read more »

    Srkan
    Ziyaretçi
    Srkan
    2023-05-11 2:30 AM
    Reply to  Karanlikruya

    Yani hocam burada en mantıklısı ayrılmak mı? 1 aylık ilişkisinde birlikteliği oluyor sonrasında 2.5 aylık ilişkisinde bir daha oluyor. Mantığına sığdıramıyormuş olmasını vs. Kısa süreli gördüğü için bana söylemeye çekinmiş, utanmış. Benimleyken de 1. ayda birlikteliğimiz oldu. Aşırı feminen ve uyumlu davranıyor. Sosyal medyasını kapattı bana karışmıyor bizim için her… Read more »

    3152
    Ziyaretçi
    3152
    2023-05-11 12:23 PM
    Reply to  Srkan

    ”Kadınları kötü, erkekleri iyi günde tanırsın” buna benzer bir söz vardı. Umarım ne demeye çalıştığım açıktır.

    Srkan
    Ziyaretçi
    Srkan
    2023-05-11 4:03 PM
    Reply to  3152

    Yani, tam olarak anlayamadım?

    3152
    Ziyaretçi
    3152
    2023-05-12 9:09 AM
    Reply to  Srkan

    Yani her kadın iyi günlerde iyidir, bizzat yaşadım biliyorum. Bu tür kadınlar iyi günde sana karşı kusursuzken en küçük bir tatsızlıkta bile seni boynuzlar ve sanki sen suçluymuş gibi davranır. Bizzat yaşayan biri olarak söylüyorum(ben şanslıyım ki ucuz kurtuldum) kadını terk et. 14 yaşında bekaretini kaybeden kızdan hayır gelmez sana.… Read more »

    Mgc
    Ziyaretçi
    Mgc
    2023-05-12 10:18 PM
    Reply to  Srkan

    Rütbe neden düşüreceksin ki ? Yani şimdi şöyle bir durum var kadının cinsel partner sayısı benim bildiğim çift hanelere çıkarsa esasen sıkıntı sitede de benzer yazılar var orda da bunu vurguluyor. Birde biz erkekler olarak şurada zaten sıkıntı yaşıyoruz sen mesela bu kızı sepetledin ve diyelim ki bir puasın gene… Read more »

    46
    0
    Would love your thoughts, please commentx

    İlişkiler Üstüne Maskülen Tespitler sitesinden daha fazla şey keşfedin

    Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

    Okumaya devam et